lördag 1 februari 2014

Ellen Benediktson - en av finalisterna i Melodifestivalen 2014

Precis som alltid följde jag livesändningen av årets första deltävling av Melodifestivalen i Malmö. Vad kan jag säga? Det var väntat att Yohio skulle gå till final, men oväntat att Elena Paparizou skulle hamna i Andra chansen. Jag trodde att hon skulle bli Malmös andra finalist.

Den andra finalisten blev istället debutanten Ellen Benediktson med sin låt "Songbird". Jag anser att hon förtjänar den finalplatsen. Hon sjunger sin ballad med känsla. Tyvärr finns det ingen officiellt videoklipp av hennes sång på nätet ännu. Och även om det finns YouTube-klipp redan nu, kommer de säkert snabbt att tas bort av SVT.

Tyvärr är jag inte lika nöjd med årets programvärdar. Deras "humor" var inte alls rolig! Jag föredrar faktiskt Gina Dirawi och Danny Saucedo som programvärdar. Vem minns inte deras parodi på Prinsessan Madeleines och Chris O'Neills tillkännagivande om deras bröllop?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar