lördag 8 mars 2014

Melodifestivalen 2014: Rätt låt vann!

Vilken finalkväll!

Mina favoritlåtar framfördes mycket bra och vilken rysare det var med poängutdelningen! I början ledde Ace Wilder med sin låt "Busy Doin' Nothin" med sju poäng före Sanna Nielsens "Undo" efter att Internationella juryn sagt sitt. Och när telefonrösterna hade räknats visade det sig att "Undo" vann årets Mello med endast två poäng ifrån "Busy Doin' Nothin"!

Jag är medveten om att många trodde och hellre skulle vilja se Sverige representeras av Ace Wilder. T.ex. i gårdagens Metro skrev reportern Anneli Sandberg att "Ace Wilder låter mest 2014" samt att hon trodde att "hon kan gå segrande ur den".

Självklart är det upp till var och en att få tycka vad man vill, men jag tycker ändå att rätt låt och rätt artist vann. Jag tycker att Sanna Nielsen är en professionell artist med en stark röst och som kan ha kontroll under press. Jag har flera gånger velat att hon skulle få representera Sverige, och nu lyckas hon äntligen få den chansen efter sju försök!

Det enda tråkiga var att Ellen Benediktsons bidrag "Songbird" inte var bland de fem bästa, för den är riktigt bra.

Nu finns Melodifestivalens alla låtar mer eller mindre på YouTube, och följande är mina favoritbidrag från årets final. Observera dock att dessa videoklipp är från deltävlingarna och inte från själva finalen.


Ellen Benediktson - "Songbird" (Deltävling 1)



Alcazar - "Blame it on the disco" (Deltävling 4)



Sanna Nielsen - "Undo" (Deltävling 2)



Återigen, stort grattis Sanna! Jag håller tummarna för dig under Eurovision Song Contest 2014 i Köpenhamn!

Jag hoppas att ni tagit hand om era nära och kära under Internationella kvinnodagen idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar